بستن

راهنماي خريد ترازو ديجيتال


مقدمه:


ترازوهای آزمایشگاهی ديجيتال در قلمرو وسیع اکتشاف و تحقیقات علمی، نقشی حیاتی در اندازه‌گیری و تعیین کمیت مواد مختلف با دقت دارند. این محصولات ابزاری ضروری برای دستیابی به نتایج دقیق و قابل اعتماد را در اختیار دانشمندان، شیمیدانان و محققان قرار می‌دهند. در این مقاله عمیق‌تر به دنیای ترازوهای آزمایشگاهی می‌پردازیم و اجزای کلیدی، اصول عملکرد و اهمیت کالیبراسیون مناسب را بررسی می‌کنیم.

ترازوی آزمایشگاهی ديجيتال چیست؟

ترازوی آزمایشگاهی ترازویی برای توزین سبک وزن ترین چیزهاست. ترازوی آزمایشگاهی دستگاهی برای سنجیدن وزن مواد آزمایشگاهی است. ترازوی آزمایشگاهی ظریف ترین ساختار را در میان ترازوهای دیگر دارد و در عین حال از پیشرفته ترین تکنولوژی ها برای تشخیص وزن استفاده می کند. 

ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی نشان دهنده یک جهش به جلو در فناوری اندازه گیری است. این ترازوهای دیجیتال بر خلاف ترازوهای سنتی، خوانش دقیقی را با نمایشگرهای دیجیتال ارائه می‌دهند. این ترازوها معمولاً از لودسل برای اندازه گیری وزن و تبدیل آن به فرمت دیجیتال استفاده می‌کنند. مزایای ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی شامل خواندن سریع‌تر، دقت بالاتر و اغلب ویژگی‌های اضافی مانند توابع تاره و تبدیل واحد است. درک عملکرد اساسی یک ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی، پایه و اساس درک کاربردهای گسترده تر آنها را ایجاد می‌کند.


ترازوی رطوبت سنج بل مدل M5-thermo A64M
وزن کردن در برخی مشاغل آنقدر حساس است که اندکی خطا در سنجش، بسیار خطرناک‌تر از آن تمام خواهد شد که می‌توان فکرش را کرد. برای مثال مشاغلی که با ترکیب مواد شیمیایی یا دارویی سر و کار دارند به این مطلب کاملا واقف هستند و می‌دانند که یک گرم بیشتر از ترکیبی خاص، می‌تواند در محصول نهایی و برای مصرف‌کننده گران تمام شود. به همین خاطر وزن کردن چنین مواد حساسی را به ترازوهای آزمایشگاهی می‌سپارند که کم‌ترین مقادیر وزنی را اندازه‌گیری می‌کنند.

ترازو آزمایشگاهی ديجيتال را می‌توان بزرگ‌ترین دسته‌بندی در میان دسته‌بندی‌های ترازو دانست. گستردگی این دسته از ترازوها به دلیل دقت و حساسیت آنهاست که تمامی اعداد پیش از عدد 1 را شامل می‌شود و گستره بزرگی از ترازوها را می‌سازد. ترازو آزمایشگاهی ویژگی‌های مشخص و آشکاری دارد که می‌توان از آن طریق متوجه تفاوت میان این ترازوها با سایر ترازوهای دیجیتال شد. بارزترین ویژگی یک ترازوی دیجیتال محفظه یا درپوشی است که دورتادور سینی را احاطه کرده است. این قطعه برای جلوگیری از تاثیر هوای درجریان، بر وزن مواد گرمی تعبیه می‌شود تا خطایی در سنجش پیش نیاید. علاوه بر آن، قابلیت‌هایی چون زیرکشی و حساسیت‌های گرمی و ساختار ظریف آنها نیز نمایان‌کننده کارایی و استفاده و مشاغل به کارگیرنده‌شان است.


ترازوی دقیق آزمایشگاهی دیجیتالی مدل S6501
چنانچه بخواهیم توصیفی دقیق از ترازوهای دقیق آزمایشگاهی ديجيتال به دست بدهیم، باید با توانایی‌های آنها آشنا باشیم تا قادر به مقایسه و پی بردن به تفاوت‌های آن با دیگر ترازوهای دیجیتالی باشیم. اغلب ترازوهای آزمایشگاهی می‌توانند یک وزن را در چندین واحد وزنی، برخی تا 16 واحد سنجش کنند. در برخی مدل‌های ترازوی آزمایشگاهی می‌توان مقدار رطوبت مواد را محاسبه کرد. یا مقدار جرم را با ابزاری به نام کیت دانسیته سنجید. توزین درصدی و تجهیز بودن به فناوری‌های مربوط به سنجش میزان لرزش دستگاه یا تاثیر رطوبت موجود در مواد بر وزن، یا انتخاب ماده مورد اندازه‌گیری (مایع یا پودر) و وزن کردن به شکلی متناسب با آن، یا حفظ کردن وزن به دست آمده در حافظه و انتقال آن به کامپیوتر در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و امکان کالیبراسیون خودکار و قابلیت زیرکشی (استفاده از قسمت زیرین ترازو برای اندازه‌گیری وزن) از توانایی‌های ترازوهای امروزی آزمایشگاهی به حساب می‌آید. در انواع مدل‌های ترازو آزمایشگاهی شاهد رابط‌های کاربری فراوانی هستیم که امکان برقراری ارتباط با دستگاه دیگر را فراهم می‌کند و زمینه را برای به کار گرفتن این دستگاه‌ها در مشاغل بسیاری مانند زیورآلاتی‌ها و طلا‌فروشی‌ها و عطاری‌ها و نقره‌فروشی‌ها و آزمایشگاه و داروخانه‌ها فراهم می‌کند.

دقیق ترین ترازوها در صنعت توزین و ترازو، ترازوهای آزمایشگاهی ديجيتال هستند. ترازوهای آزمایشگاهی ديجيتال حتی به جریان هوای آزاد نیز حساس اند و حسگر توزین آنها می تواند تاثیرات آن را محاسبه کند. ترازوهای آزمایشگاهی همواره از دقیق ترین و پیشرفته ترین فناوری های موجود برای اندازه گیری استفاده می کنند و در این حیطه از دیگر دسته بندی های ترازو پیش هستند. 

قیمت ترازوی آزمایشگاهی ديجيتال :

تفاوت قیمت در ترازوی آزمایشگاهی هم به شدت زیاد است. و اگر بخواهیم تفاوت قیمت بین ارزان ترین و گران ترین ترازوی فروشگاهی موجود را عنوان کنیم، باید رقم 30 میلیون تومان را اعلام کنیم. البته قیمت در ترازوی آزمایشگاهی بسته به فاکتورهای گوناگونی از جمله میزان دقت است. هرچه ترازوی آزمایشگاهی دقیق تر باشد قیمت بالاتری دارد و هرچه نحوه توزین پیچیده تری داشته باشد، قیمت گران تری هم خواهد داشت. ترازوهای آزمایشگاهی تحلیلی و رطوبت سنج به همین دلیل جزو گران قیمت ترین ترازوهای آزمایشگاهی محسوب می شوند. 

انواع ترازوی آزمایشگاهی:

بیش از 141 نوع ترازوی آزمایشگاهی  وجود دارد که عمده ترین تقسیم بندی شان مبنی بر داشتن محفظه است. در خرید ترازوی آزمایشگاهی به محفظه دار بودن یا نبودنشان بسیار توجه می شود. چراکه یکی از مهمترین شاخص های این دسته از ترازوها محسوب می شود. جدا از این ویژگی، اغلب ترازوهای آزمایشگاهی را با میزان دقت و حساسیتشان تقسیم بندی می کنند. حساسیت در ترازوهای آزمایشگاهی اغلب از 1 گرم شروع می شود و تا حساسیت 0.00001 گرم دقیق می شود که حساسیت بسیار بالایی شمرده می شود. 

ترازوهای دیجیتال آزمایشگاهی انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند. ترازوی با دقت بالا برای کارهایی مانند آنالیزهای شیمیایی که نیاز به حداکثر دقت دارند، ایده آل هستند. ترازوهای نیمکتی همه کاره هستند و در طیف وسیعی از محیط‌های آزمایشگاهی کاربرد دارند و ترازوهای جیبی جمع و جور قابلیت حمل را ارائه می‌دهند. بررسی انواع ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی به آزمایشگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا ابزارهایی را انتخاب کنند که با نیازهای خاص آنها هماهنگ باشد.


ترازوی آزمایشگاهی بل آلمان مدل M5 HPB 2285Di ION

دقت ترازوی آزمایشگاهی:

دقت نقش مهمی در ترازوهای آزمایشگاهی ایفا می‌کند و در آزمایش‌های علمی اهمیت قابل توجهی دارد. این ویژگی به توانایی یک ترازو برای ارائه اندازه‌گیری‌های ثابت و قابل تکرار زمانی که همان نمونه به طور مکرر وزن می‌شود اشاره دارد. اندازه گیری‌های دقیق برای اطمینان از دقت و قابلیت اطمینان در تحقیقات علمی ضروری است.

دقت و تکرارپذیری:

دقت و تکرارپذیری مشخصات نزدیک به هم ترازوهای آزمایشگاهی هستند. دقت به تنهایی کافی نیست اما پیش نیازی برای دستیابی به اندازه گیری‌های دقیق است. دقت بالا در ترازو، نتایج ثابت را تضمین می‌کند و احتمال خطاهای ناشی از تغییرات تصادفی را کاهش می‌دهد. تکرارپذیری، که به توانایی دستیابی به نتایج یکسان در هنگام تکرار آزمایش در شرایط مشابه اشاره دارد ارتباط نزدیکی با دقت دارد. ترازوهای آزمایشگاهی دقیق، محققان را قادر می‌سازد تا داده‌های تکرارپذیر را به دست آورند و قابلیت اطمینان یافته‌های تجربی آنها را افزایش دهند.

کنترل کیفیت و یکپارچگی داده:

دقت در آزمایش‌های علمی برای کنترل کیفیت و حفظ یکپارچگی داده‌ها بسیار مهم است. ترازوهای آزمایشگاهی با دقت عالی به محققان اجازه می‌دهد تا حتی کوچک‌ترین تغییرات وزن را تشخیص دهند و اطمینان حاصل کنند که اندازه‌گیری‌ها دقیق و در محدوده قابل قبول هستند. اندازه‌گیری‌های دقیق برای ردیابی واکنش‌ها، کنترل مقادیر دوز و رعایت استانداردهای نظارتی در زمینه‌های مختلف مانند داروسازی، شیمی و تحقیقات محیطی ضروری است.

خرید و فروش ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی:

فرآیند خرید و فروش ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی شامل ملاحظاتی است که منحصر به ماهیت دیجیتالی آنهاست. خریداران باید سازگاری ترازو را با نیازهای آزمایشگاهی خود ارزیابی کنند و اطمینان حاصل کنند که نیازهای ظرفیت و دقت را برآورده می‌کند. فروشندگان باید شرایط و ویژگی‌های ترازو را به طور دقیق نشان دهند. پلتفرم‌های آنلاین راه‌های خرید و فروش این ترازوهای آزمایشگاهی را گسترش داده اند اما اقدامات احتیاطی لازم است تا اطمینان حاصل شود معامله حاصله انتظارات هر دو طرف را برآورده می‌کنند.


ترازوی بل ایتالیا مدلBEL S203 با دقت 0.001

نگهداری ترازوی آزمایشگاهی:

کالیبراسیون و نگهداری منظم جنبه‌های حیاتی برای اطمینان از اندازه گیری‌های دقیق و قابل اعتماد با ترازوی آزمایشگاهی است:


دقت و قابلیت اطمینان: کالیبراسیون فرآیند تنظیم و تأیید صحت ترازو آزمایشگاهی با مقایسه اندازه‌گیری‌های آن با وزن‌های مرجع شناخته شده است. با گذشت زمان عواملی مانند شرایط محیطی، فرسودگی و خستگی اجزا می‌توانند بر عملکرد ترازو تأثیر بگذارند. کالیبراسیون منظم تضمین می‌کند ترازوی شما دقیق و قابل اعتماد باقی می‌ماند و محققان را قادر می‌سازد تا اندازه گیری‌های دقیق را به طور مداوم بدست آورند. نتایج دقیق در محیط آزمایشگاهی که حتی تغییرات جزئی می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای آزمایش ها، نتایج تحقیقات و توسعه محصول داشته باشد بسیار مهم است.
تشخیص و تصحیح خطا: تعمیر و نگهداری منظم با کالیبراسیون برای شناسایی و اصلاح خطاها یا مسائلی که ممکن است بر عملکرد ترازوی آزمایشگاهی تأثیر بگذارد مهم است. تعمیر و نگهداری شامل فعالیت‌هایی مانند تمیز کردن، بازرسی اجزا و روغن کاری قطعات متحرک برای اطمینان از عملکرد بهینه ترازو است. تعمیر و نگهداری با شناسایی و رسیدگی سریع به خطاها به جلوگیری از جابجایی، عدم دقت یا نقص‌هایی که می‌تواند یکپارچگی اندازه گیری را به خطر بیندازد کمک می‌کند. این اقدامات همچنین طول عمر ترازو را افزایش می‌دهد و نیاز به تعمیر یا تعویض پرهزینه را از بین می‌برد.
انطباق با استانداردها و مقررات: کالیبراسیون و نگهداری ترازوهای آزمایشگاهی برای رعایت استانداردهای صنعت و الزامات قانونی الزامی است. بسیاری از آزمایشگاه‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در زمینه‌های قانونی مانند آزمایش‌های داروسازی یا مواد غذایی کار می‌کنند باید از دستورالعمل‌های دقیق در مورد دقت اندازه‌گیری و قابلیت ردیابی پیروی کنند. کالیبراسیون و تعمیر و نگهداری منظم شواهد مستندی از انطباق ارائه می‌کند که تعهد به کیفیت را نشان می‌دهد و تضمین می‌کند که نتایج مطابق با استانداردهای تعیین‌شده است.


ترازوی آزمایشگاهی بل مدل MW1003i

اميدوارم ازمطالب اين فروشگاه لذت برده باشيد.باتوجه به نوسانات بازار هم اكنون ميتوانيد كليه محصولات ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی را در فروشگاه ايران صنعت سفارش گذاري و خريد فرماييد.


كليدواژه:

نمايندگي ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی ،قيمت ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی ،خدمات پس ازفروش ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی ،مشخصات ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی ،تاريخچه ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی ،محصولات جديدترازوی دیجیتال آزمایشگاهی در ايران صنعت.

فروش يايان يك معامله نيست آغاز يك تعهد است

گرد آورنده : irsanat.com :( مهدی آقابالازاده )
تاریخ ارسال :  1402/12/07     
تعداد مشاهده :548
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش تجهيزات آزمايشگاهي


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 57
تاریخ :1403/2/08
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.